Doutoramento em Psicologia Educacional, Universidade de Lisboa, Portugal (2004)
Motivação
Emoções
Interações sociais
Avaliação escolar
Peixoto, F., Sanches, C., Mata, L., & Monteiro, V. (2016). “How do you feel about math?”: relationships between competence and value appraisals, achievement emotions and academic achievement. European Journal of Psychology of Education, 1-21. doi: 10.1007/s10212-016-0299-4
Monteiro, V., Mata, L., & Peixoto, F. (2015). Intrinsic Motivation Inventory: Psychometric properties in the context of first language and mathematics learning. Psicologia, Reflexão e Crítica, 28(3), 434-443.
Peixoto, F., Mata, L., Monteiro, V., Sanches, C., & Pekrun, R. (2015). The Achievement Emotions Questionnaire: Validation for pre-adolescent students. European Journal of Developmental Psychology, 1-10. doi: 10.1080/17405629.2015.1040757
Monteiro, V. (2013). Promoting reading motivation by reading together. Reading Psychology, 34(4), 301-335. doi: 10.1080/02702711.2011.635333
Monteiro, V. (2012). Promoção do autoconceito e auto-estima através de um programa de leitura a par. Psicologia, Reflexão e Crítica, 25(1), 147-155.
E-mail: cie@ispa.pt