Papers (all)

2015

International Papers

  • Alves Martins, M., Albuquerque, A., Salvador, L., & Silva, C. (2015). Escrita inventada e aquisição da leitura em crianças de idade pré-escolar. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 31(2), 137-144.  doi:10.1590/0102-37722015021639137144
  • Cid-Proença, M., Silva-Reis, A., & Alves-Martins, M. (2015). Programas de escrita inventada desenvolvidos com crianças do pré-escolar. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(9), 29-33.  eISSN: 2386-7418. doi:10.17979/reipe.2015.0.09.333
  • Figueiredo, S., Alves Martins, M., & Silva, C. (published on line 22 Set 2015). Second language education context and home language effect: Language dissimilarities and variation in immigrant students’ outcomes. International Journal of Multilingualism,13(2), 184-212. doi:10.1080/14790718.2015.1079204
  • Figueiredo, S., Martins, M., Silva, C., Simões, C. (2015). A comprehensive assessment of immigrant students. Low-income families’ effects and school outcomes in second language development. The International Journal of Assessment and Evaluation, 22(2), 1-11. http://ijlae.cgpublisher.com/product/pub.251/prod.62
  • Mata, L., Peixoto, F., Monteiro, V., Sanches, C., & Pereira, M. (2015). Emoções em contexto académico: Relações com clima de sala de aula, autoconceito e resultados escolares. Análise Psicológica, 33(4), 407-424. doi:10.1590/1678-7153.201528320 10.14417/ap.1050
  • Monteiro, V., Mata, L., & Peixoto, F. (2015). Intrinsic Motivation Inventory: Psychometric properties in the context of first language and mathematics learning. Psicologia: Reflexão e Crítica, 28(3), 434-443. doi:10.1590/1678-7153.201528320 10.1590/1678-7153.201528302
  • Peixoto, F., Mata, L., Monteiro, V., Sanches, C., & Pekrun, R. (2015). The achievement emotions questionnaire: Validation for pre-adolescent students. European Journal of Developmental Psychology, 12(4), 472-481. doi:10.1590/1678-7153.201528320 10.1080/17405629.2015.1040757  
  • Peixoto, F., Sanches, C. Mata, L., & Monteiro, V. (published on line: 24 March 2016). How do you feel about math? Relationships between competence and value appraisals, achievement emotions and academic achievement. European Journal of Psychology of Education. doi:10.1590/1678-7153.20152832010.1007/s10212-016-0299-4
  • Silva, A. C. & Almeida. T. (2015). Programas de intervenção de escritas inventadas: comparação de uma abordagem transmissiva e construtivista. Psicologia: Reflexão e Crítica, 28(3), 613-622. doi:10.1590/1678-7153.201528320/10.1590/1678-7153.201528320

National Papers

 

2014

International Papers

2013

International Papers

National Papers

2012

International Papers

National Papers

2011

International Papers

National Papers

2010

International Papers

National Papers

2009

International Papers

National Papers

2008

International Papers

National Papers

  • Castro Silva, J., & Morgado, J. (2008). Atitudes face à inclusão escolar de alunos com necessidades educativas especiais. Inclusão, 7 .
  • Figueiredo, S., & Silva, C. (2008). Realizações fonológicas em aprendentes de Língua Segunda: Idade, competência e performance. Revista Científica da Escola Superior de Educação da Guarda, 4 .
  • Morgado, J., Castro Silva, J., & Pereira, R. (2008). Atitudes de alunos dos 5º e 6º anos de escolaridade face à integração escolar de alunos com Trissomia 21 . Revista Europeia de Inserção Social / Revue Européenne d’Insertion Sociale, 2 , 45-63.

http://dx. doi .org/ 10.1590/1678-7153.201528320

Horários e Contactos

E-mail: cie@ispa.pt